Kontaktujte takovou autoškolu, která vás nechce podvádět různými triky

Uveřejněné ceníky – každá solidní autoškola má zveřejněné ceníky a v nich veškeré položky, které hradíte. Pokud před vámi něco skrývá, není to solidní firma a to se také může někdy objevit v recenzích na Internetu. Ty mohou být i dobrým vodítkem při výběru autoškoly.

Chybí trenažér a cvičák – než se pustíte do ostrého provozu, musíte se naučit alespoň základům na trenažéru a poté na cvičišti (lidově na cvičáku). Trenažér je bezpečné místo uvnitř budovy, kde nikomu neublížíte, a pro úplný začátek je ideální. Cvičiště je sice venku, ale mimo silniční provoz, kde vás žádné auto neohrozí a jste tu jen vy sami. Tam se naučíte ovládat vůz v úplném začátku a seznámíte se s ním tak, abyste získali ty základní dovednosti, než vás instruktor pustí na silnici. Trenažér i cvičiště nejsou pro legraci a jsou opravdu důležité, a pokud je vámi vybraná autoškola nemá k dispozici, namísto výzvy: „kontaktujte nás Autoškola Holešovice“, se obraťte jinam.

večerní silniční provoz

Jedna jízda v autoškole trvá přesně tak dlouho, jako vyučovací hodina ve škole, tedy 45 minut. Pokud máte sjednané dvouhodinovky, bude to 90 minut v kuse, nikoli 120 minut jako dvě normální hodiny. Instruktor musí délku jízd dodržovat a nesmí vám je krátit pod různými záminkami. Například limitem počtu najetých kilometrů. Kilometry ujeté za vyučovací hodinu nemají žádný vliv na její průběh – můžete se třeba půl hodiny věnovat nácviku couvání a parkování a ujedete při tom třeba jen dva kilometry, zatímco při jízdě po dálnici můžete zvládnout i velmi dlouhou trasu.

provoz na dálnici

V souvislosti s tím podepisujte výkaz jízd pouze tehdy, je-li vaše hodina skutečně absolvovaná a není krácena. A pokud je, do výkazu to uvádějte v poznámce. Máte plné právo (u řidičáku skupiny B) na 28 jízd po 45 minutách nebo 14 jízd po 90 minutách, případně jejich kombinace. Žádné ústupky v tomto směru nejsou akceptovány a jsou vždy důvodem k reklamaci.;;