Sledujte přítomnost svých pracovníků efektivně

.

Sledovat docházku je nutné v každé firmě nebo podniku. Není to jenom z důvodu toho, aby bylo přesně zřejmé, kdo a jak často chodí do zaměstnání. Evidence docházky se vyplatí realizovat i z dalšího důvodu, a to při tvorbě mezd. Právě tehdy oceníte, když budete přesně vědět, jak který zaměstnanec se v práci za dané období nacházel. Někdy se totiž může stát, že i člověk, který pracuje na směny, musel zůstat v práci déle, a proto by mu měla být započítána vyšší odměna. Obdobně to přitom funguje nejenom při práci na směny, ale také v případě, kdy člověk má své pracovní činnosti volnější, jako mohou být osoby v kancelářích a podobně.
městský dům check point

Možností je mnoho

Existuje několik způsobů, jak je možné sledovat docházku. Již v minulosti se aplikovaly různé systémy, které měli za úkol sledovat pohyb a stav přítomnosti zaměstnanců. Nezřídka jsou to systémy, které pracují všechny na jeden způsob. Ten však bývá natolik efektivní, že není třeba cokoliv měnit, pouze upravovat nějaké detaily. Podle jakého schématu tedy funguje většina těchto systémů?

.
  1. Zaměstnanec přijde do firmy, k dispozici má firemní kartičku, kterou přiloží k terminálu
  2. Terminál zaznamená příchod a začne počítat dobu, po kterou se zaměstnanec nachází ve svém zaměstnání
  3. Po pracovní době, respektive po době, kdy zaměstnance odchází, jednoduše přiloží kartičku k terminálu, který zapíše odchod

stůl v kanceláři
Tímto to však rozhodně nekončí. Jde také o to, že zaznamenaná doby se vypočítá samotná doba práce, dále pak mzda a další důležité parametry samotného pracovního dne. To opravdu obrovským způsobe usnadňuje práci dalším lidem, kteří mají co dočinění se samotnou tvorbou mezd nebo správou docházky jako takové. Je proto skvělé, že k dispozici jsou takto pokročilé systémy, které dokážou usnadnit práci, být efektivní a ještě k tomu nenarušovat chod firmy.

Sledujte přítomnost svých pracovníků efektivně
3.5 (70%)8
.